Denneke's blog

Denneke's blog

dinsdag 19 mei 2015

2e review kleurboek BBCN

Mijn 2e review is over een kleurplaat uit 'Het tweede enige echte kleurboek voor senioren'
Ik koos dit boek vanwege de mooie duidelijke platen. Ook al is dit bedoeld voor de doelgroep senioren en ben ik dat bij lange na nog niet, vind ik deze platen er fijn om te kleuren. Ze zijn net wat gemakkelijker te kleuren en minder gedetailleerd dan de andere boeken.
Ik koos voor een mandala plaat, altijd heerlijk om te kleuren. Eigenlijk is dit een boek voor kleurpotloden, gezien het feit dat ze dubbelzijdig zijn bedrukt. Persoonlijk werk ik het liefst met markers, spectrum noir en ik kies er dan ook voor om het met een tussenvel te kleuren vanwege het doordrukken.
Het papier zelf is heel prettig om met markers te kleuren, het zuigt voldoende op om mooi te kunnen blenden met de blenderpen.Wel zie je dus de andere pagina er doorheen tijdens het kleuren, maar dat droogt wel goed op.
De pagina's zijn goed plat te drukken zodat je lekker kunt kleuren zonder last te krijgen van het boek zelf.
Ik pleit nogmaals voor enkelzijdig bedrukte kleurboeken van goede papier kwaliteit. Dat is voor mensen die graag met markers en stiften werken top!