Denneke's blog

Denneke's blog

zaterdag 9 mei 2015

Eerste review kleurboeken BBCN

Ik ben begonnen met iets kleins:" Het enige echte Mandela kleurboek om te versturen".


Ten eerste omdat het mij persoonlijk erg aanspreekt om iets te kleuren wat ook in korte tijd te maken is, het is een postkaart formaat, je kunt het uitscheuren en dus ook daadwerkelijk opsturen. En dan is het wel zo fijn dat je, als je een vlotte kaart wilt versturen, je geen dagen bezig bent met het kleuren van 1 kaart.
Ten tweede omdat ik mandela's erg fijn vind om te kleuren. De herhalingen van vormen en kleur is prettig en werkt meditatief.


Zelf kleur ik het liefst met markers en juist omdat dit papier, uit dit boekje, dikker is en eenzijdig bedrukt, is dit heel fijn om mee te werken.

Ik merk wel verschil per stift. Ik heb gewerkt met een paar Stabilo 68 en Faber Castell artist brush pens en met spectrum noir alcohol markers.
Het verschil zit m in de samenstelling van de stift en de werking ervan op het papier. De stiften op waterbasis zorgen er vrij vlot voor dat het papier gaat rullen. Met de alcohol markers heb je dat niet en kun je laag over laag werken. Het papier zuigt bijzonder goed op en daardoor kun je mooie schaduweffecten aanbrengen.

Al met al ben ik zo'n 2 uurtjes bezig geweest met deze Mandela postkaart. Voor Mandela liefhebbers is dit echt een musthave kleurboek!